What? Новий поворот?!

Сьогодні ми поговоримо про, мабуть, найбільш складний та одночасно найефективніший спосіб поліпшити свій час проходження технічного трейла. Навіть якщо ми нікуди не поспішаємо, відірватись в 3-4 вивірених рухи від друзів, що їдуть позаду, – безцінно! 🙂

Траєкторія

Для проходження будь-якого повороту потрібно розпланувати собі точку входу і точку виходу. Під’їжджаючи до повороту, ми мусимо точно знати якою траєкторією будемо заходити, де гальмувати і в якій точці виходити. Планування траєкторій і ввімкнення мозку хоча б на деякий час з високою вірогідністю позбавить нас необхідності відвідувати лікарню.

Гальмування

Професійні гонщики всіх дисциплін по всьому світу борються за найпізніше гальмування перед технічною секцією \ поворотом. Запам’ятовуймо один раз і на все життя: в поворотах, особливо коротких, ми гальмуємо ніколи від слова зовсім. Гальмування відбувається завжди перед поворотом, закінчуємо гальмування в тій точці, яку ми намітили собі як точку входу, відпускаємо гальма і прокатуємо поворот.

Погляд

Наш байк – це просто доволі примітивний інструмент за купу грошей і він на 100% підкорюється нашому мозку. Ми завжди їдемо туди, куди дивимось. Якщо собі на колесо – то в пекло, а якщо входячи в поворот, ми дивимось на точку виходу з нього – то ми і їдемо в точку виходу. Не забуваймо підняти погляд далі за поворот, коли ми вже пройшли 2/3.

Робота тілом і положення кінцівок

Розподілення ваги – найважливіше в контролі байку на спусках. Слідкуйте за тим, щоб вага вашого тіла розподілялась між колесами рівномірно. Як тільки ми занадто сильно завантажуємо заднє чи переднє – протилежне колесо втрачає щеплення. Якщо втрату зчеплення заднього колеса можна пережити без наслідків, то зірвати в дріфт переднє – не найкраща ідея.

Основні типи поворотів:

Плаский поворот

В пласких поворотах ми нахиляємо велосипед в сторону повороту, залишаючись вертикально над байком. Нахил відбувається за рахунок згинання «зовнішнього» ліктя і вирівнювання «внутрішнього». Ми робимо це для того, щоб максималізувати зчеплення бокових шипів покришки з ґрунтом. Якщо поворот швидкий, широкий і без перешкод типу коріння, валунів, мертвих тхорів – опускаємо зовнішню ногу, чим додатково збільшуємо тиск покришок на ґрунт. Не забуваємо про заниження маси тіла за рахунок опускання п’ят і, відповідно, всього тіла нижче до байку. Закони фізики поки ще ніхто не відміняв.

Контрнахил

Контрнахил – це та сама пласка земля, яку хтось нахилив :). Нахиляємось разом з велосипедом, ноги паралельно, дивимось вперед. Зверніть особливу увагу на вибір траєкторії. Якщо в пласкому повороті ви обмежені в основному перепонами в вигляді дерев чи валунів, то в цьому випадку нас обмежує саме радіус контрнахилу. Намагайтесь заходити в поворот якомога вище, тоді вас не буде викидати через поворот в його другій третині і не виникатиме необхідність мацати гальма (які ми, як ви пам’ятаєте, відпустили ще перед поворотом).

Від’ємні нахили 

Найбільш технічно складно повернути саме в таких умовах. Під час руху по поверхні, що нахилена в протилежну від повороту сторону, нам максимально важко знайти точку опори, так як ми вже їдемо на бокових шипах, і нахиляти велік більше нікуди. Механіка рухів – один в один, як і в пласкому повороті. Максимально акуратно підбирайте швидкість і за можливості шукайте мікроямки чи корінці, в які можна вперти колеса. Чим вище швидкість – тим більше вимог до відсутності гальмування. Скидайте більше швидкості перед поворотом, але проїдьте його без гальм. Ви сильно здивуєтесь, як виросте ваш контроль байку і загальна швидкість проходження спуску.

Основна різниця між посередніми райдерами і тими, хто катає дійсно круто, – це якість проходження поворотів. Чим впевненіше ти повертаєш – тим ти швидший, оскільки сучасні траси – це майже завжди серії з поворотів з досить короткими рівними перекатами і трамплінами між ними.

Катайте з розумом, користуйтесь захистом! 😉

Автор: Сергій Завальний

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *