Гума для гір


Вибір гуми для гір.
Поговоримо про вибір покришок для катання в горах.

Готуючись до поїздки в гори, необхідно чітко розуміти з яким покриттям ми зштовхнемося й у яких погодних умовах. Без такої інформації рекомендації з вибору гуми зводяться до гадання на кавовій гущі.

Камери або безкамерка?

Авто яка буває безкамерка? Чим відрізняється UST покришка від звичайної?

УСТ покришка – спеціально розроблена покришка для установки безкамерно. Як правило, такі покришки мають спеціальну конструкцію бортувального корду, що дозволяє покришці закріплюватись в спеціальних канавках на ободі. Бокові стінки таких покришок більш товсті й посилені бутилом, що позначається на вазі. UST покришки – єдині покришки які можна ставити на UST обод без герметика.

Tubeless Ready покришка – своєрідний гібрид безкамерної й камерної покришок. Не має спеціальних товстих бокових стінок, але корд, як у повноцінної UST покришки, що дозволяє встановлювати такі покришки безкамерно з використанням герметика. Герметик, у свою чергу, герметизує мікропори покришки й захищає від проколів.

UST обод – обод, спеціально розроблений длявикористання з безкамерною покришкою. Такі ободи не мають отворів під спиці в легкому доступі. Вони оснащені спеціальним зачепом що дозволяє герметично фіксувати покришки при установці безкамерно.

Також можна поставити звичайні покришки на звичайні обода «ghetoo» способом.

Надаємо вашій увазі один з безлічі мануалів як бюджетно зробити безкамерку:

хттпс://www.youtube.com/watch?v=ByBAItDM3Ws

Ширина покришки

Чим ширше покришка, тим більше пляма контакту й, відповідно, краще зчеплення (з оглядкою на малюнок протектора, звичайно ж). Останні кілька років ми бачимо тренд до постійного збільшення об’єму покришок, збільшення ширини ободів, нові стандарти, такі як 27,5+.

Виробники женуться за максимальним зчепленням. Також великий обсяг покришки дозволяє накачувати менше тиск і відповідно істотно гасити вібрації. Навіть на хардтейлі на широких, помірковано злих покришках трясти буде істотно менше. Відповідно, ви будете менше втомлюватись й одержувати більше задоволення від катання.

Багато хто вважає, що чим ширше покришка – тим гірше накат. Це вірно тільки для ідеального асфальту. На ґрунті широка покришка найчастіше котить краще вузької з таким само протектором.

Для агресивного кроскантрі / ендуро ми рекомендуємо покришки шириною 2.3-2.4, як найбільш розумний розмір по співвідношенню вага/накат/зчеплення.

Тиск

Як відомо, менше тиск – більше зчеплення. Качатися на одній атмосфері в покришках непередаване задоволення, але ми все-таки рекомендуємо уникати крайностей і качати в покришки мінімум, що рекомендує виробник. Так ви уникнете зриву покришки з ободу на твердих кореневих і кам’яних секціях. Наприклад, топовий гонщик 4х й ендуро – Джаред Грейвс качає 27 psi (1.86 bar) у переднє колесо й 30 psi (2.0 bar) у заднє. Дуже схоже на ідеальний вибір тиску.

Вибір покришок

Звичайно ж, можна їхати в гори на Schwalbe Rocket Ron Snakeskin або подібній до гуми, і це не буде поганим рішенням. Але варто розуміти, що така гума гарна, насамперед, для подолання великих дистанцій гірських марафонів у максимально стислий термін. Для наших цілей, а саме одержання максимуму задоволення від спусків – немає особливого змісту гнатися за максимально легкою вагою що може зашкодити зчепленню.

Далі ми розглянемо гуму для більш агресивного катання.

Покришок і виробників безліч, але ми перелічимо ті моделі, які зарекомендували себе краще інших. З вагою й доступними варіантами під ваш розмір коліс ви можете ознайомитися по наведені нижче посиланнях на сайти виробників.

SCHWALBE NOBBY NIC

Nobby Nic існує в розмірах 1.8, 2.1, 2.25 й 2.4. Також доступні в UST. Відмінна покришка для кроскантрі й ендуро. Непоганий накат з відмінним зчепленням у поворотах і на кам’яних секціях.

З мінусів – досить швидко стирається (особливо позаду), часто можна почути про те, що на спусках у покришки можуть відриватись шипи.

З деякими застереженнями – ідеальна гума на переднє колесо для лайт ендуро й суворого кроскантрі.

Посилання на сайт виробника:

http://www.schwalbe.com/en/offroad-reader/nobby-nic.html

SCHWALBE FAT ALBERT

Більше агресивна й відповідно важка покришка від Schwalbe. Приблизно такий само протектор, але більш стійка до зношування й дещо більшими допусками по швидкостях. Автор статті використає саме ці покришки в tubeless ready виконанні.

Існує в 2 варіантах – передня й задня.

Посилання на сайт виробника:

http://www.schwalbe.com.ua/pokryshka_schwalbe_fat_albert_front.html

http://www.schwalbe.com/en/offroad-reader/fat-albert-rear.html

CONTINENTAL MOUNTAIN KING

Відмінний вибір для агресивного гірського катання. Непогане зчеплення, широкі шипи, гідний накат. З мінусів – важкуваті. Бажано ставити безкамерно навіть не в горах, в мене досить легко ловили зміїні укуси.

Продаються в розмірах 2.2 й 2.4.

Посилання на сайт виробника:

http://www.continental-tires.com/bicycle/tyres/mountainbike-tyres/mountain-king

MAXXIS ARDENT

Нереальна кількість позитивних відгуків на ці покришки від сильних гонщиків світу ендуро. Напевно, найкраще співвідношення вага / зчеплення із присутніх у цьому огляді. Покришки, які дозволяють вичавлювати з байка максимум. З мінусів — досить посередній накат, пристойна вага й так собі обсяг балона. Наприклад 2.5. від Maxxis – приблизно дорівнює 2.35 від Schwalbe.

Посилання на сайт виробника:

http://www.maxxis.com/catalog/tire-294-ardent 

Це тільки деякі з гідних покришок для гірського катання. Вибираючи покришки, звертайте увагу на ширину протектора, висоту бічних шипів і частоту шипів по центру. Чим рідше шипи – тим ефективніше гальмування й відповідно гірше накат.

Катайтесь розумом і в захисті 🙂

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *